En stor del af vejledningsindsatsen på BHS sker i samspillet mellem eleverne og vores uddannede mentorer. Vi er så erfarne i udvikling og vejledning af unge med de svære liv og de mørke uddannelsesudsigter, at alle lærere – ja, faktisk alle ansatte – er skarpe på, hvordan vi får eleverne videre.
Vores mentorordning har fokus på den nære relation mellem mentor og elev. Her er fokus på, hvad eleven kan og vil, og hvad der skal ske efter endt ophold. Der er fokus på personlig udvikling, faglig indlæring og social trivsel. Vi kommer hele vejen rundt. Og vi lærer vores elever aldrig at give op.
Det er også her, eleverne har mulighed for at lære at gøre tingene på en ny måde, hvor en ændring i adfærd overfor kammerater og familie, kan være et gennembrud i deres daglige trivsel.
Her er et eksempel på et mentorforløb på 19 eller 23 uger på BHS:
Vigtigt specielt for tosprogede mentorelever:
"Jeg var ikke så social før, men BHS hjalp mig meget med det. Jeg fik en masse gode venner, der var et rigtig godt fællesskab, og vi lavede en masse gode ting sammen."